sobota, 4 lutego 2012

Wszysko na handel?! A dorobek mistrzów?

Kocham obrazy starych mistrzów.
I z wielką radością do niedawna*)
wrzucałam je na swoje blogi, jako ilustrację
moich rozważań.
Cieszyłam się, że i inni zachwycą się nimi...

A tu ACTA, groźne pomrukiwanie tłumu gniewnych
internautów i pierwszy raz myśl:
Ktoś może zamknąć mi konto, bo NIE KUPIŁAM
internetowego wizerunku tych obrazów?!

Jeszcze i to na handel?!
Bo niby kasa przepada,którą teoretycznie wydałby lud na zakup?

To wcale nie jest oczywiste.
Nie wiem jak wy,
ale ja nie mam dość kasy, by zwiedzać
muzea świata i płacić za oglądanie obrazów.
Albo zobaczę je w internecie czy albumie,
albo nie poznam ich wcale.

Tym bardziej cenię ludzi idei.
I tych, co stworzyli darmowe oprogramowanie
komputerowe Linux**)  (poleca, polecam).
I twórców Wikipedii, która z założenia udostępnia
za darmo swoje materiały...

Wujek Sknerus nie musi rządzić światem.
I nawet nie powinien...

Aga Pe

*) Teraz wrzucam tylko te, które znajdę w Wikipedii.
**) Więcej np. tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linux



Tadeusz Makowski, "Autoportret z paleta i ptaszkiem"
ze strony:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:TadeuszMakowski.AutoportretZPaletaIPtaszkiem.1919.ws.jpg&filetimestamp=20050430192631

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz