poniedziałek, 23 maja 2011

Filtr percepcyjny czyli co po krzakach buszuje


Julian Fałat, "Polowanie na łosia"

Free Web Counter

Free Counter


"Słyszysz to, co spodziewasz się usłyszeć"
oto na czym polega "filtr percepcyjny",
który nieźle może namieszać w komunikacji międzyludzkiej.
Okazuje się, że nie tylko...

Zapada zmierzch, czas uprzątnąć narzędzia ogrodnicze.
A tu coś za płotem gwałtownie przedziera się przez zarośla,
ani chybi - dzik! Znów próbuje przecisnąć się pod płotem!
To nic miłego stanąć oko w oko z zuchwalcem,
który, jak wierszyk głosi:
"ma bardzo ostre kły".
Ratuj się kto może! - pomyślałam i krzyknęłam groźnie w stronę krzaków, raz i drugi.
Zwierz najwyraźniej spłoszył się i gwałtownie rzucił się do ucieczki.
Zbaraniałam, a potem wybuchnęłam śmiechem:
To...sarna!

Tak, tak. Ileż to razy nie tak zinterpretujemy czyjąś wypowiedź, minę, zamiary...
A potem głupio, gdy delikwent ucieka od nas, spłoszony.

Ależ potrafi namieszać ten filtr percepcyjny...
Uff.

Aga Pe

kompozycja Władysława Strzemińskiego znaleziona na stronie:

http://www.dwudziestolecie.mnw.art.pl/obrazy/127.jpg


Rosjanka Katarzyna Kobro, artystka,
żona Władysława Strzemińskiego,
zdjęcie znalazłam na stronie:
http://library.kiwix.org:4216/I/210PX_KOBRO.JPG

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz